NABI KI BASHARIYAT AUR SURAH KAHAF AYAT NO-110
NABI KI BASHARIYAT AUR SURAH KAHAF AYAT NO-110
18 - Surah Kahaf Ayat
No.110
قُلۡ اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ مِّثۡلُکُمۡ یُوۡحٰۤی اِلَیَّ اَنَّمَاۤ اِلٰـہُکُمۡ اِلٰہٌ وَّاحِدٌ ۚ فَمَنۡ کَانَ یَرۡجُوۡا لِقَآءَ رَبِّہٖ فَلۡیَعۡمَلۡ عَمَلًا صَالِحًا وَّ لَا یُشۡرِکۡ بِعِبَادَۃِ رَبِّہٖۤ اَحَدًا
تو فرماؤ ظاہر صورتِ بشری میں تو میں
تم جیسا ہوں مجھے وحی آتی ہے کہ تمہارا معبود ایک ہی معبود ہے تو جسے اپنے رب سے
ملنے کی امید ہو اسے چاہیے کہ نیک کام کرے اور اپنے رب کی بندگی میں کسی کو شریک
نہ کرے۔
To Farmaao Zaahir Surat E Bashri Me'n To Mai'n Tum Jaisa
Hoo'n Mujhe Wahi Aati Hai Ke Tumhaara Ma'bood Ek Hi Ma'bood Hai To Jise Apne
Rab Se Milne Ki Ummeed Ho Use Chaahiye Ke Nek Kaam Kare Aur Apne Rab Ki Bandagi
Me'n Kisi Ko Shareek Na Kare.
Isi Aayat Ko Pesh
Karke Kuchh Naadaan Jaahil Huzoor ﷺ Ki Nooraaniyat Ka Inkaar Karte Hai Jabki
Unhe Ma'aloom Honi Chahiye Ki Nabi Ka Bashar Hone Ka Iqraar Sabhi Sunni Sahiyul
Aqeeda Musalmaan Karta Hai Magar Hum Bashariyat Ke Saath Saath Huzoor
Sarwar-E-Qaunain ﷺ Ko Noor Bhi Maante
Hai Jo Ki Qur'an O Hadees Se Saabit Hai , Aur Huzoor ﷺ
Ka Khud Ko Insan Kehna Unke Noor Na Hone Ki Daleel Nahi Hai Lihaza Na Qur'an
Shareef Me Na Hadees Shareef Me Huzoor ﷺ
Ki Nooraaniyat Ka Inkaar Kahi Nahi Kiya Gaya Hai Aur Koi Sahih-Ul-Aqeedah
Musalmaan Huzoor Purnoor ﷺ Ki Bashariyat Ka
Inkaar Nahi Karta Aur Na Kar Sakta Hai, Jabke Quran-O-Hadees Aur Aimma-E-Islam
Ki Tasreehaat (تصریحات ) Se Huzoor Purnoor ﷺ Aur Baqi Bhi Tamam Ambiya-E Karaam صلٰوۃ اﷲ و سلامھم Ki Bashariyat Qat'an
Saabit Hai ,Is Ka Inkaar Kufr Hai .
Aaiye Sabse Pahle Lafz "Bashar (بشر)" Ka Matlab Jaan Lete Hai :-
Hazrat Syyedina Imam Khalil Bin Ahmed Faraahidi (175 Hijri)
Likhte Hai:-
"Bashar (بشر)" Ka Matlab Insaan Hai Chahein Woh Ek Mard Ho Ya Ek Aurat Ho, Aur Chehre ,Sar Aur Jism Ki Upari Khaal Ko "Basharah (بشرة)" Kahte Hai
Refrence:- (Kitaab-Ul-Ain,Jild-1, Page- 164)
Allama Abul Hasan Ali Bin Isma'aeel Bin Syyedah Al-Mursi رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(458 Hijri) Likhte Hai :-
"Bashar (بشر)"
Ka Maaddah(ماده) Hai:-
"ب" "ش" "ر"
(1) Isse Ek Lafz Bana Hai الشرب
Jis Ka Matlab Hai Peena Iska Maqloob (مقلوب -Reversed Form)
"البرش" Hai Iska Matlab Hai Surkh (Red) Aur
Siyaah(Black) Makhloot Rang {Ya'ani Surkh(Red) And Siyaah (Black) Mixed Colors}
.
(2) Aur "البشر" Ka Matlab Hai
Insaan Me Waahid (Singular) , Jama (Plural) Aur Muzakkar (Masculine) Aur
Mowannas (Feminine) Baraabar (Equal - مساوی)
Hai.
(3) Aur Insaan Ke Chehre ,Sar Aur Jism Ki Upar
Waali Khaal Ko "البشرہ" Kahtey Hai.
(4) Jis Cheez Ki
Khushkhabri Di Jaaye Usko "بشارت
(Bashaarat)" Kahtey Hai
(5) Aur "جماع (Intercourse)"
Ko "مباشرت (Mubaashirat)"
Kahtey Hai
(6) Muskuraahat Aur
Khushi Ke Izhaar Ko "اَلبِشر" Kahtey Hai
(7) Baarish Barsaane
Waali Hawaa'o Ko "المبشرات" Kahtey Hai
(8) Har Cheez Ke
Awwal Ko "تباشیر" Kahtey Hai
(9) Khubsurat Chehre
Waale Ko "البشیر" Kahtey Hai .
Reference:-
(المحکم و المحیط الاعظم, Jild- 8, Page- 52-60 ملخصا , Daarul Kutub-Ul-Ilmiya ,Beirut 1421
Hijri)
Allama Hussain Mohammad Bin Raaghib Isfahaani رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(502 Hijri) Likhte Hai :-
Insaan Ke Jism Ki Khaal Ke Zaahir Ko "البشره" Kahtey Hai Aur Us Khaal Ke Baatin (باطن) Ko "الادمة" Kahtey Hai ,
Insaan Ko "بشر (Bashar)" Isliye
Kahte Hai Ke Uski Khaal Zaahir Hoti Hai
Uske Bar-Khilaaf Deegar Haiwaanon Ki Khaal Ke Upar Baal Zaahir Hote Hai ,Amooman Khaal
Baalon Ke Neeche Chhupi Hui Hoti Hai, Is Lafz Me " Waahid (Singular) ,Jama
(Plural), Muzakkar (Masculine) ,Mowannas (Feminine) Baraabar Hai , Qur'an
Shareef Me Har Jagah Insan Ke جثہ (Jism) Aur Uske
Zaahir Ko "بشر (Bashar)" Ke
Saath Ta'abeer Kiya Gaya Hai
وَ ہُوَ الَّذِیۡ خَلَقَ مِنَ الۡمَآءِ بَشَرًا
(Surah Furqaan ,Ayat No -54)
اور وہی ہے جس نے پانی سے بنایا آدمی.
Aur Wohi Hai Jisne Paani Se Banaaya Aadmi .
To Yaha To Aaplogo Ne Lafz "Bashar" Ka Matlab Aur
Tehqeeq Dekh Liya ,Ab Aate Hai Ambiya صلٰوۃ
اﷲ و سلامھم Ko Bashar Kehna Jo Ki Kuffaar Ka Tareeqa Hai Aur Iska Suboot
Qur'an Shareef Me Maujood Hai :-
(1) Surah Muddassir
Ayat No.25
اِنۡ ہٰذَاۤ اِلَّا قَوۡلُ الۡبَشَرِ
یہ نہیں مگر آدمی کا کلام ۔
Yeh Nahee'n Magar Aadmi Ka Kalaam.
(2) Surah Qamar Ayat
No.24
فَقَالُوۡۤا اَبَشَرًا مِّنَّا وَاحِدًا نَّتَّبِعُہٗۤ ۙ اِنَّاۤ اِذًا لَّفِیۡ ضَلٰلٍ وَّ سُعُرٍ
تو بولے کیا ہم اپنے میں کے ایک آدمی کی تابعداری کریں جب تو ہم ضرور گمراہ اور دیوانے ہیں ۔
To Bole Kya Hum Apne Me'n Ke Ek Aadmi Ki Taabe'daari Kare'n
Jab To Hum Zaroor Gumraah Aur Deewaane Hai'n
(3) Surah Yaaseen
Ayat No.15
قَالُوۡا مَاۤ اَنۡتُمۡ اِلَّا بَشَرٌ مِّثۡلُنَا ۙ
بولے تم تو نہیں مگر ہم جیسے آدمی
Bole Tum To Nahee'n Magar Hum Jaise Aadmi
(4) Surah Mominoon Ayat No.47
فَقَالُوۡۤا اَنُؤۡمِنُ لِبَشَرَیۡنِ مِثۡلِنَا
تو بولے کیا ہم ایمان لے آئیں اپنے جیسے دو آدمیوں پر
To Bole Kya Hum Imaan Le Aaye'n Apne Jaise 2 Aadmiyo'n Par.
(5) Sureh Taghaabun Ayat No.6
فَقَالُوۡۤا اَبَشَرٌ یَّہۡدُوۡنَنَا ۫ فَکَفَرُوۡا
تو بولے کیا آدمی ہمیں راہ بتائیں گے تو کافر ہوئے
To Bole Kya Aadmi
Hume'n Raah Bataaye'nge To Kaafir Huwe
Note:- Aapne Dekh Liya Ki Ambiya صلٰوۃ
اﷲ و سلامھم Ko Apni Tarah Bashar Kehne Ki Rawish Aur Tareeqa Kuffaar Ka Tha
Choonkey Log "بشریت (Bashariyat)" Me
Ek Dusre Ko Baraabar Samjhte The Aur Uloom-Wa-Ma'arif (علوم و معارف) Aur Ghair-Ma'amooli Salaahiyaton Aur
Qaabil-E-Tehseen Kaamon Ki Wajah Se Ek Dusre Par Fazeelat Samjhte The Isliye
Pahle Farmaaya :-
قُلۡ اِنَّمَاۤ اَنَا
بَشَرٌ مِّثۡلُکُمۡ
تو فرماؤ ظاہر صورتِ بشری میں تو میں تم جیسا ہوں
To Farmaao Zaahir
Surat E Bashri Me'n To Mai'n Tum Jaisa Hoo'n
Phir Uske Baad
Farmaaya :-
یُوۡحٰۤی اِلَیَّ
مجھے وحی آتی ہے
Mujhe Wahi Aati
Hai
(Surah Kahaf, Ayat
No- 110, Surah Haa-Meem Sajdah ,Ayat No- 6)
Ya'ani Pahle Farmaaya
Main Bashar Hone Me Tumhare Jaisa Hu Aur Meri Fazeelat Aur Takhsees Ya'ani
Khaasiyat Yeh Hai Ke Mujh Ko Wahi (وحی
- Revelation) Ki Jaati Hai Aur Main وحی الٰہی (Wahi-E-Ilaahi -
Revelation From Allah) Ki Wajah Se Tum Sab Se Afzal Wa Aala Aur Mumtaaz Hu.
🌹Egypt
Ki Auraton Ne Hazrat Yousuf علیہ الصلوۃ والسلام Ke Muta'alliq Kaha:-
حَاشَ لِلّٰہِ مَا ہٰذَا بَشَرًا ؕ اِنۡ ہٰذَاۤ اِلَّا مَلَکٌ کَرِیۡمٌ
اللہ کو پاکی ہے یہ تو جنسِ بشر سے نہیں یہ تو نہیں مگر کوئی معزز فرشتہ۔
Allah Ko Paaki Hai
Yeh To Jins-E-Bashar Se Nahi, Yeh To Nahi Magar Koi Mo'azzaz Farishta.
(Surah Yousuf ,Ayat
No- 31)
Egypt Ki Un Auraton
Ne Hazrat Syyedina Yousuf علیہ الصلوۃ والسلام
Ki Azmat Aur Jalaal Ko Zaahir Karte Huwe Kaha Yeh Isse Buland Wa Bartar Hai Ke
Koi Insan Ho (Ya'ani Yeh Insan Se Bhi Bahot Buland Wa Baala Hai ) Aur Un Ki Haqeeqat Aur Jo Har Zaat Bashar Hone Se Munazzah ( منزہ Ya'ani Paak) Hai , Jab Kisi Shakhs Ko Koi
Khushi Ki Khabr Sunaayi Jaaye To Uske Chehre Par Khoon Ki Surkhi Phail Jaati
Hai Aur Uske Chehre Ki Khaal Surkh Ho Jaati Hai Isliye Khushkhabri Sunaanenko
"تبشیر (Tabsheer)" Aur
Khushkhabri Sun Kar Khush Hone Ko "استبشار
(Istibshaar)" Kahtey Hai ,
Qur'an Shareef Me
Hai :-
🌹
انہوں نے کہا ڈرئیے نہیں ہم آپ کو ایک
علم والے لڑکے کی بشارت دیتے ہیں ۔
Unho'n Ne (Farishto Ne) Kaha Dariye Nahee'n Hum Aapko Ek Ilm
Waale Ladke Ki Bashaarat Dete Hai'n.
(Surah Hijr, Ayat
No:- 53)
🌹
خوشیاں مناتے ہیں اللہ کی نعمت اور فضل
کی.
Khushiyaa'n Manaate Hai'n Allah Ki Ne'mat Aur Fazl Ki .
(Surah Aal-E-Imraan ,Ayat No:- 171)
Woh Allah Ki Naimat Aur Fazl Se Khush Hote Hai.
Reference:- (Al-Mufradaat ,Jild-1, Page- 60,61)
✍️ Kuffaar Ambiya صلٰوۃ اﷲ و سلامھم Ko Kyun Bashar Kahte
The Aur Unka Radd :-
Kuffaar Ambiya صلٰوۃ اﷲ و
سلامھم Ko Bashar Isliye Kahtey The Ke Woh "Bashariyat" Ko
"Nabuwwat" Ke Munaafi (منافی)
(Munaafi (منافی) Matlab Nafi Karne
Wala, Khilaaf, Zidd) Samajhte The Aur Kahtey The Ke Nabi Ke Liye Farishta Hona
Zaruri Hai , Qur'an Shareef Ne Kuffaar Ka Qaul Naql Farmaaya Hai Ke :-
وَ اَسَرُّوا النَّجۡوَی ٭ۖ الَّذِیۡنَ ظَلَمُوۡا ٭ۖ ہَلۡ ہٰذَاۤ اِلَّا بَشَرٌ مِّثۡلُکُمۡ ۚ اَفَتَاۡتُوۡنَ السِّحۡرَ وَ اَنۡتُمۡ تُبۡصِرُوۡنَ
اور ظالموں نے آپس میں خفیہ مَشْوَرَت کی کہ یہ کون ہیں ایک تم ہی جیسے آدمی تو ہیں کیا جادو کے پاس جاتے ہو دیکھ بھال کر۔
Aur Zaalimo'n Ne
Aapas Me'n Khufiya Mashwarat (Mashwarah) Ki Ke Yeh Kaun Hai'n Ek Tum Hi Jaise
Aadmi To Hai'n Kya Jaadu Ke Paas Jaate Ho Dekh Bhaal Kar.
(Kanzul Imaan
Shareef)
Aur Zaalimo'n Ne Aapas Me'n Khufiya Mashwarah Kiya Ke Yeh
(Nabi) Tumhare Jaise Ek Aadmi Hi To Hain ,To Kya Tum Khud Dekhne Ke Bawajood
Jaadu Ke Paas Jaate Ho ?
(Khazaain-Ul-Irfaan)
Hazrat Syyedina Imam Fakhruddin Raazi رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(606 Hijri) Is Aayat Ki Tafseer Me Likhte Hai :-
"Un Kaafiron Ne 2 Wajaho Se Huzoor Sarwar-E-Qaunain ﷺ Ki Nabuwwat Me Ta'an (تعن Yaani Tanz,.) Kiya Tha, (1) Ek Yeh Ke Aap Un Ke Misl Bashar Hai
, Dusri (2) Yeh Ke Aap Ne Jo Daleel Pesh Ki Hai Woh Jaadu Hai Aur Yeh Dono
Wajahein Baatil Hai.
Pehli Wajah Isliye Baatil Hai Ke Nabuwwat Ka Suboot Dalaail
Aur Moajjizaat Par Mauqoof Hai ,Sooraton Par Mauqoof Nahi , Bil-Farz Agar Un
(Kuffaar) Ke Paas Farishta Ko Nabi Banaakar Bheja Jaata To Mahaz Uski Soorat
Dekh Kar To Uske Nabi Hone Par Yaqeen Nahi Aata Ho Sakta Tha Jab Tak Ke Uski
Nabuwwat Par Dalaail Na Qaayem Ho Jaate , Aur Jab Yeh Waazeh Ho Gaya To Agar
Bashar Apni Nabuwwat Aur Moajjizaat Aur Dalaail Qaayem Kar De To Uska Nabi Hona
Bhi Jaaiz Hai Balki Waajib Hai , Aur اولٰی
(Ya'ani Behtar) Yeh Hai Ke Bashar Ki
Taraf Bashar Ko Nabi Banaakar Mab'oos Kiya Jaaye Kyunke Insaan Ke Liye Apne
Hum-Jins (Ya'ani Apni Tarah Dikhne Wala) Aur Humshakl Ko Nabi Maanna Zyadah
Qareeb Hai Kyunke Har Shakhs Apni Jins Se (Ya'ani Apni Tarah Dikhne Waale Se)
Maanoos (Ya'ani Uski Taraf Lagaao Ikhtiyaar Karna) Hota Hai.
Aur Woh Nabi علیہ الصلوۃ
والسلام Ke Moajjizaat Ko Jaadu Kahtey The Yeh Bhi Baatil Hai Kyunke
Aapka Moajjizah Qur'an Shareef Hai Kyunke Aap Usmein Koi Talbees (تلبیس Ya'ani Koi Bhi Jhuth)
Aur Mulamma-Kaari (ملمع کاری Ya'ani Koi Usmein
Banaawat Wagaira) Nahi Karte The , Aap ﷺ
Un Sabko Qur'an Shareef Ki Ek Soorat Ke Misl Laane Ka Challenge Diya Aur Woh
Arsa-Daraaz Guzarne Ke Ba'ad Bhi Uski Misl Nahi Laa Sakein Aur Ab Tak Nahi Laa
Sakein Pass Is Moajjizah Ko Jaadu Kehna Baatil Hai.
Reference:-(Tafseer-E-Kabir ,Jild-8 , Page- 120)
Syyedina Quazi Abdullah Bin Omar Baizaawi رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(685 Hijri) Likhte Hai:-
Huzoor Syyedina Wa Maulana Muhammad ﷺ Ko Bashar Keh Kar Woh
(Kuffaar) Aap Ke Daawa-E-Risaalat Ki Takzeeb (Takzeeb Ya'ani Jhuthlana) Ka Qasad Karte The Kyunke Un Ka
Qasad Yeh Tha Ke Rasool Sirf Bashar Ho Sakta Hai Aur Qur'an Majeed Aur Nabi صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ
وَسَلَّمَ Ke Deegar Moajjizaat (Ya'ani Dusre Moajjizaat) Ko Woh (Kuffaar)
Jaadu Kahtey The.
Reference:- (Tafseer-E-Baizaawi Ma'a Inaayat Al-Quazi
,Jild-6 , Page- 416)
Kuffaar ,Bashar Ke Rasool Aur Nabi Hone Ko Jo Must'abad (مُسْتَعْبَد/Must'abad
Ya'ani Mushkil , Jiska Haasil Karna Na-Mumkin Ho) Samjhte The Aur Uska Inkaar
Karte The ,
(Ya'ani Kuffaar Ki
Yeh Soch Aur Zehniyat Thi Ke Bashar Ka Nabi Ya Rasool Hona Na-Mumkin Hai,
Mushkil Hai Aur Isliye Woh Bashar Ke Nabi Aur Rasool Hone Ka Inkaar Karte The )
Aur Allah Rabbul Izzat Ne Iska Radd Farmaya Hai :-
Qur'an Shareef Me Hai :-
وَ لَوۡ جَعَلۡنٰہُ مَلَکًا لَّجَعَلۡنٰہُ رَجُلًا وَّ لَلَبَسۡنَا عَلَیۡہِمۡ مَّا یَلۡبِسُوۡنَ
اور اگر ہم نبی کو فرشتہ کرتے جب بھی اسے مرد ہی بناتے اور ان پر وہی شبہ رکھتے جس میں اب پڑے ہیں۔
Aur Agar Hum Nabi Ko Farishta Karte Jab Bhi Use Mard Hi
Banaate Aur Unpar Wohi Shuba Rakhte Jisme'n Ab Pade Hai'n.
(Surah An'aam , Ayat No:- 9)
(Aur Agar Hum Rasool Ko Farishta Banaate To Usey Mard Hi {Ki
Soorat Me} Banaate Aur Hum Un Par Wahi Shubah (Shak) Daal Dete Jo Shubah (Shak)
Woh (Ab) Kar Rahe Hai).
Note:- Aapne Qur'an Shareef Ke Hawaale Se Dekh Liya Aur
Samajh Liya Ki Ambiya Wa Rasool صلٰوۃ اﷲ و سلامھم
Ko Apni Tarah Bashar Kehna Yeh Kuffaar Ka Tareeqa Hai ,Aur Tamam Ambiya Wa
Rasool صلٰوۃ اﷲ و سلامھم
Ko Bashari Soorat Me Isliye Paida Farmaaya Hai Ki Insan Apne Humjins Ya'ani
Apni Tarah Dikhne Waale Se Maanoos Hota Hai
Aur Qur'an Shareef Se Saabit Bhi Hai Ki Allah Agar Farishta Jiski
Takhleeq Noor Se Hui Usey Bhi Agar Nabi Banaata To Mard Ki Soorat Ya'ani Bashar
Ki Soorat Me Hi Banata Aur Ahaadees-E-Sahiha Se Saabit Hai Ki Tamam Cheezo Ki
Takhleeq Huzoor Purnoor Sarwar-E-Qaunain صَلَّی
اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ Ki Noor Se Hui
Hai , Isiliye Allah Ne Ambiya صلٰوۃ اﷲ و سلامھم Ko Zaahiri Taur Par
Insan Jaisi Soorat Me Paida Farmaya Magar Ambiya صلٰوۃ
اﷲ و سلامھم Ki Bashariyat Baaki Tamam Awaamun-Naas Se Aala-O-Bartar Hai.
Ab Sawal Yeh Uthta Hai Ki Ambiya صلٰوۃ
اﷲ و سلامھم Ko Bashari Soorat Me Bhejne Ka Kya Maqsad Hai ,Uski Kya Wajah
Hai ?
To Iska Jawab Yeh Hai Ki
"Ambiya صلٰوۃ اﷲ و سلامھم
Ka Bashar Hona Hamaare Liye Wajah-E-Ehsaan Hai .
Balke Insaano Ke Liye
Insaan Ko Rasool Banaakar Bhejna Unke Liye Zyada Mufeed (Ya'ani Faidemand) Hai Aur Usse Istifaadah (Faida ,Faiz Paane)
Ke Liye Zyada Sahal Aur Aasaan (Ya'ani Bahot Aasaan) Hai , Kyunke Agar Farishta
,Jinn , Ya Kisi Aur Jins(جنس/Jins Ya'ani Kisi Aur
Makhlooq Ya Nasl) Se Unke Liye Rasool Bheja Jata To Woh Usko Na Dekh Sakte Na
Uski Baat Sun Sakte , Na Uske A'amaal Ke Ittiba'a Aur Iqtida (Ya'ani Ata'at
,Pairwi ) Kar Sakte,
Yeh To Allah Ka Bahot
Bada Imtinaan (امتنان) Aur Ehsaan Hai Ke
Usnein Insaano Ke Liye Un Ko Jins Se Insaan Ko Rasool Banaakar Bheja Isliye
Farmaaya:-
لَقَدۡ مَنَّ اللّٰہُ عَلَی الۡمُؤۡمِنِیۡنَ اِذۡ بَعَثَ فِیۡہِمۡ رَسُوۡلًا مِّنۡ اَنۡفُسِہِمۡ یَتۡلُوۡا عَلَیۡہِمۡ اٰیٰتِہٖ وَ یُزَکِّیۡہِمۡ وَ یُعَلِّمُہُمُ الۡکِتٰبَ وَ الۡحِکۡمَۃَ ۚ وَ اِنۡ کَانُوۡا مِنۡ قَبۡلُ لَفِیۡ ضَلٰلٍ مُّبِیۡنٍ
بیشک اللہ کا بڑا احسان ہوا مسلمانوں
پر کہ ان میں انہیں میں سے ایک رسول بھیجا
Beshak Allah Ka Bada Ahsaan Huwa Musalmaano'n Par Ke Unme'n
Unhee'n Me'n Se Ek Rasool Bheja
(Surah Aal-E-Imraan ,Ayat No :- 164)
Phir Ek Aur Jagah Allah Rabbul Izzat Ne Irshaad Farmaaya
ہُوَ الَّذِیۡ بَعَثَ فِی الۡاُمِّیّٖنَ رَسُوۡلًا مِّنۡہُمۡ
وہی ہے جس نے اَن پڑھوں میں انہی میں
سے ایک رسول بھیجا
Wohi Hai Jisne An Padho'n Me'n Unhi Me'n Se Ek Rasool Bheja
(Surah Juma'a , Ayat No- 2)
Phir Ek Jagah Aur Irshaad Farmaaya Ke:-
لَقَدۡ جَآءَکُمۡ رَسُوۡلٌ مِّنۡ اَنۡفُسِکُمۡ
بیشک تمہارے پاس تشریف لائے تم میں سے وہ رسول.
Beshak Tumhaare Paas Tashreef Laaye Tum Me'n Se Woh Rasool
(Surah Tauba ,Ayat :-
128)
Phir Ek Jagah Aur Irshaad Farmaaya:-
رَبَّنَا وَ ابۡعَثۡ فِیۡہِمۡ رَسُوۡلًا مِّنۡہُمۡ
اے رب ہمارے اور بھیج ان میں ایک رسول انہیں میں سے
Aye Rab Humaare Aur Bhej Unme'n Ek Rasool Unhee'n Me'n Se.
(Surah Baqarah ,Ayat :- 129)
وَ مَاۤ اَرۡسَلۡنَا مِنۡ قَبۡلِکَ اِلَّا رِجَالًا نُّوۡحِیۡۤ اِلَیۡہِمۡ
اور ہم نے تم سے پہلے جتنے رسول بھیجے سب مرد ہی تھے جنہیں ہم وحی کرتے
Aur Humne Tumse Pehle Jitne Rasool Bheje Sab Mard Hi The
Jinhe'n Hum Wahi Karte.
(Surah Yousuf, Ayat:- 109)
وَ مَاۤ اَرۡسَلۡنَا مِنۡ قَبۡلِکَ اِلَّا رِجَالًا نُّوۡحِیۡۤ اِلَیۡہِمۡ فَسۡئَلُوۡۤا اَہۡلَ الذِّکۡرِ اِنۡ کُنۡتُمۡ لَا تَعۡلَمُوۡنَ
اور ہم نے تم سے پہلے نہ بھیجے مگر مرد
جن کی طرف ہم وحی کرتے تو اے لوگوعلم والوں سے پوچھو اگر تمہیں علم نہیں ۔
Aur Humne Tumse Pehle Na Bheje Magar Mard Jinki Taraf Hum
Wahi Karte To Aye Logo Ilm Waalo'n Se Poochho Agar Tumhe'n Ilm Nahee'n.
(Surah Nahal, Ayat:- 43)
Note:- Quran-E-Muqaddas Se Yeh Baat To Waazeh Ho Gayi Ke
Tamam Ambiya صلٰوۃ اﷲ و سلامھم
Insan Hai Magar Unko Apni Tarah Insaan Kehna Ya Samjhna Yeh Tareeqa Kuffaar Ka
Hai Aapne Upar Dalaail Ki Raushni Me Dekha .
Ab Sawal Uthta Hai Ki Ambiya صلٰوۃ
اﷲ و سلامھم Ko Apni Tarah Bashar Kehna Yeh Tareeqa Kuffaar Ka Hai To Phir
Huzoor Syyedul Mursaleen Huzoor Purnoor ﷺ
To Khud Sultanul Ambiya Hai,Unhone Khud Par Bashar Ka Itlaaq Kyun Kiya ?
(Aur Isi Ko Base Banaakar Tamam Firqa-E-Baatila Nabi علیہ الصلوۃ والسلام Ki Shaan Ne Be-Adabi
Aur Tauheen Karte Hai Jisse Ummat Me Ittehaad Ki Jagah Intishaar Paida Ho Jata
Hai Lihaza Iska Jawab Aagein Mulaahiza Farmaaye)
Aaiye Is Sawal Ka Bhi Jawaab Mulaahiza Farmaaye:-
Rasoolallah ﷺ
Ne Khud Apni Zaat-E-Aqdas Par "Bashar" Ka Itlaaq Farmaaya Hai :-
"Main Sirf Tumhari Misl Bashar Hu (Khuda Nahi Hu) Main
Is Tarah Bhul Jata Hu Jis Tarah Tum Bhul Jaate Ho , Pass Jab Main Bhul Jaau To
Mujhe Yaad Dilaaya Karo."
(الْجَامِعُ الْمُسْنَدُ الصَّحیحُ
الْمُختَصَرُ مِنْ اُمُوْرِ رَسُوْلِ اللہِ صلی اللہ علیہ وسلم وسُنَنِہ وَاَیَّامِہِ
، Hadees No -401)
(Sahih Muslim ,Hadees No:- 572)
(Sunan Abu Dawood , Hadees No:- 1020)
(Sunan An-Nasaai , Hadees No:- 1243)
(Sunan Ibne Maaja ,Hadees No:- 1211)
Main Mahaz Bashar Hu (Khuda Nahi Hu) Mere Paas Mutakhaalif
Fareeq (متخالف فریق) Aate Hai, Ho Sakta
Hai Tum Me Se Ba'az Dusro Se Zyadah Charb-Zabaan (چرب
زبان) Ho Aur Main (Ba-Zaahir) Yeh Ghumaan Kar Lu Ke Woh Sacha Hai
Aur Main Uske Haq Me Faisla Kar Du Pass (Bil-Farz) Agar Main Kisi Musalmaan Ka
Haq Usko (Zaahiri Hujjat Ke Bena Par) De Du To Woh Aag Ka Tukda Hai , Khwaah
Woh Usko Le Le Ya Tark Kar De.
References:-
(الْجَامِعُ الْمُسْنَدُ الصَّحیحُ
الْمُختَصَرُ مِنْ اُمُوْرِ رَسُوْلِ اللہِ صلی اللہ علیہ وسلم وسُنَنِہ وَاَیَّامِہِ.
2680,2458,Hadees No-6967).
Sahih Muslim Shareef , Hadees No:- 1711.
Sunan Abu Dawood Shareef, Hadees No:- 3583.
Sunan Tirmizi Shareef, Hadees No:- 1339.
Sunan An-Nasaai Shareef, Hadees No:- 5401.
Sunan Ibne Maaja Shareef, Hadees No:- 2317.
Nabi Aur Rasool Ka Bashar Hona:-
Mutakallimeen (متکلمین)
Ne "Nabi" Aur "Rasool" Ki Jo Ta'areefein Bayaan Ki Hai
Neeche Likha Jaa Raha:-
(1) Syyedina Allama Sa'ad-Ad-Deen Mas'ood Bin Omar
Taftazaani رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى
عَـنْـهُ
(793 Hijri) , Likhte Hai :-
"Nabi" Woh Insaan Hai Jisko Allah Ta'ala Us Cheez
Ki Tableegh Ke Liye Bhejta Hai Jis Ki Uski Taraf Wahee (وحی) Ki Jaati Hai , Usi Tarah "Rasool" Hai.
Reference:-
(Sharah Al-Maqaasid,Jild-5, Page- 5)
(2) Syyedina Mir Syed Shareef Ali Bin Mohammad Jarjaani رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(816 Hijri) , Likhte Hai :-
"Rasool" Woh Insaan Hai Jisein Allah Ahkaam Ki
Tableegh Ke Liye Makhlooq Ki Taraf Bhejta Hai.
Reference:-
(Kitaab-Ut-Ta'areefaat, Page- 81)
(3) Syyedina Allama Kamaaluddin Ibne Humaam رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(861 Hijri), Likhte Hai :-
"Nabi" Woh Insaan Hai Jisko Allah Ne Uski Taraf Ki
Hui Wahee (وحی) Ki Tableegh Ke Liye
Bheja Ho "Rasool" Ki Bhi Yahi Ta'areef Hai.
Reference:-
(المسائرہ مع المسامرہ,
Page:- 207)
(4) Syyedina Maulana Abdul Azeez Parhaarwi رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ Ne Syyedina Allama
Taftazaani رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى
عَـنْـهُ Se Yeh Ta'areef Naql Ki Hai :-
"Rasool" Woh Insaan Hai Jisko Allah Ta'ala Ne
Makhlooq Ki Taraf Ahkaam-E-Shara'eeya (احکامِ
شرعیہ) Pahonchaane Ke Liye Bheja Hai .
Reference:-
(An-Nibraas, Page- 79)
(5) Syyedina Allama Mohammad As-Safaareeni Hanbali رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ,
(1188 Hijri) ,Likhte Hai:-
"Nabi" Woh Insaan Hai Jis Par Shariat Ki Wahee (وحی) Ki Jaaye Khwaah Usko Shariat Ki Tableegh
Ka Hukm Na Diya Jaaye, Aur Agar Usko Shariat Ki Tableegh Ka Hukm Bhi Diya Gaya
Ho To Woh Mash'hoor Mazhab Ke Mutaabiq "Rasool" Bhi Hai.
Reference:-
(لوامع الانوار البھیہ ،Jild-1, Page-
48)
(6) Faqeeh-E-Aazam Sadrush-Shariah Huzoor Syyedina Allama
Shaikh Mohammad Amjad Ali A'azmi (1376 Hijri) Bin Maulana Hakeem Shaikh
Jamaaluddin Bin Maulana Shaikh Khuda Bakhsh Bin Maulana Shaikh Khairuddin رضي الله تعالیٰ عنهم اجمعين
, Likhte Hai:-
Aqeedah :-
"Nabi" Us Bashar Ko Kahte Hai Jisein Allah Ta'ala
Ne Hidaayat Ke Liye Wahee (وحی) Bheji Ho , Aur
"Rasool" Bashar Ke Saath Hi
Khaas Nahi Balke "Malaaika (Farishtey)" Bhi Rasool Hai.
Aqeedah:-
Ambiya'a Sab Bashar The Aur Mard , Na Koi Jinn Nabi Hua Na
Aurat.
Reference:-
(Bahaar-E-Shariat
,Jild-1, Page- 9)
(7) Khalifa-E-Syyedina Aalahazrat Mufassir-E-Quran Sadar-Ul-Afaazil
Syyedina SYED MOHAMMAD NAEEMUDDIN MURADABAADI(1367 Hijr) Bin Maulana Syed
Moinuddin Nuzhat Bin Maulana Syed Ameenuddin Raasikh Bin Maulana Syed
Kareemuddin Aazaad رضي الله تعالیٰ عنهم اجمعين
Likhte Hai :-
"AMBIYA'A (انبیاء)
" Woh Bashar Hai Jinke Paas Allah Ta'ala Ki Taraf Se "Wahee (وحی)" Aati Hai Yeh "Wahee (وحی)" Kabhi Farishta Ki Ma'arifat (معرفت) Aati Hai ,Kabhi
Be-Waasta.
Reference:-
(Kitaab-Ul-Aqaaid , Page- 8)'
......................................................................................................................................................................
Syyedina RasoolAllah ﷺ Ke Bashar Hone Ke Muta'alliq Syyedina Aalahazrat رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ Ka Nazariya
( ۱ ) زید کا قول یہ ہے کہ حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ ہمارے مثل ایک بشر تھے کیونکہ قرآن عظیم میں ارشاد ہے که "قُلْ اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ ( تم فرماؤ ظاہر صورت بشری میں تو میں تم جیسا ہوں- ت ) اور خصائص بشریت بھی حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ میں بلاشبہ موجود تھے ، کیا کھانا پینا جماع کرنا بیٹا ہونا باپ ہونا کفو ہونا سونا وغیرہ امور خواص بشریت سے نہیں ہیں جو حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ میں بلاشبہ موجود تھے ، ہاں اگر کوئی بشریت کی بناء پر حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ سے مساوات کا دعوی کرنے لگے تو یہ نالائق حرکت ہے لیکن اس کا کون قائل ہو سکتا ہے سواۓ صوفیاۓ مغلوبین کے کہ وہ بعض مقام پر پہنچ کر غلبہ شکر کی وجہ سے اپنی رفعت کا دم بھرنے لگتے ہیں جیسا کہ عارف بسطامی سے منقول ہے کہ : لوائی ارفع من لواء محمد ( صلی اللہ تعالی علیہ وسلم ) "میرا جھنڈا حضرت محمد ( صلی اللہ تعالی علیہ وسلم کے جھنڈے سے بلند ہوگا ۔ ( ت )"
( ۲ ) عمرو کہتا ہے کہ حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ کی بشریت ہمارے مثل نہ تھی بلکہ اقوال بزرگان و پیشوایان امت سے ثابت ہے کہ حضرت رسالت پناہ صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ "راسه صورت است" : یکے بشری ، قولہ تعالی " اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ " ( فرمان خداوندی ہے : میں تم جیابشر ہوں۔ت)
دوم ملکی ، چنانچه فرموده است : انی لست کاحد کم اني ابيت عند ربي يطعمنی و یسقینی:- "میں تمھاری طرح نہیں ہوں میں اپنے رب کے ہاں رات بسر کرتا ہوں وہ مجھے کھلاتا اور پلاتا ہے۔( ت )"
سوم حقی ، کماقال ( جیسا کہ حضور اکرم صلی اللہ تعالی علیہ وسلم نے فرمایا۔ت )
لي مع الله وقت لا يسع فيه ملك مقرب ولا نبی مرسل" "میرے واسطے اللہ کے ساتھ ایک وقت ہے کہ نہیں گنجائش رکھتا ہے اس وقت میرے ساتھ کوئی مقرب فرشتہ نہ کوئی نبی بھیجا ہوا ۔ ( ت )"
اور کھانا پینا سونا جاگنا جو خصائص بشریت حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ کی طرف منسوب کئے جاتے ہیں اس بناء پر اپنے مثل سمجھنا جیسا کہ کفار اور مشرکین کہا کرتے تھے ۔ "مال هذا الرسول يأكل الطعام ويمشي في الأسواق" اس رسول کو کیا ہوا کھانا کھاتا ہے اور بازاروں میں چلتا ہے ۔ ( ت )" سراسر بے ادبی و گستاخی ہے ، جیسا مولانا روم رحمۃ اللہ تعالی علیہ فرماتے ہیں:-
نہ گفت اینک مابشر ایشان بشر
ماوایشان بسته خوابیم و خور
این نداشتند ایشان از عمی
ہست فرقے درمیاں بے انتہا
" انھوں نے کہا ہم بھی بشر یہ بھی بشر ہم سوتے ہیں کھاتے ہیں یہ بھی سوتے ہیں کھاتے ہیں یہ اندھا ہونے کی بنا پر نہیں جانتے کہ ان کے اور حضور کے درمیان بے انتہافرق ہے۔ت )"
یہ تو کفار ومشرکین کا قول تھا اور حضور اکرم صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ اس "اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ" (میں تمھاری مثل بشر ہوں ۔ ت) کے کہنے پر مامور تھے جس کی دلالت لفظ "قُلْ" کرتا ہے ورنہ جب ایکم مثلی ( تم میں سے کون ہے میری مثل۔ت ) ارشاد ہوا ہے اسے زید کس معنی پر تاویل کرے گا ، لہذا اپنے مثل بشر حضور انور صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ کو سمجھنا سوء ادب ہے اور اس سے احتراز لازم ، کیونکہ "کار پاکان را قیاس از خودمگیر,
گرچه باشد در نوشتن شیر وشیر
( پاک لوگوں کے افعال کو اپنے اوپر قیاس مت کر واگر چہ لکھنے میں شیر اور شیر ( دودھ ایک جیسے ہوں۔ت )
(الاسرار المرفوعة في الأخبار الموضوعة حديث ۷۲۴ دارالکتب العلمیہ بیروت ص ۱۹۷;
القرآن الكريم ۲۵ / ۷
مثنوی مولوی معنوی حکایت مرد بقال و روغن ریختن; طوطی دفتر اول نورانی کتب خانہ پشاور ا / ۱۱ ;
القرآن الكريم ۱۸ / ۱۱۰;
صحيح البخاري باب كم التعزير والادب قدیمی کتب خانہ کراچی ۲ / ۱۰۱۲;
مثنوی مولوی معنوی حکایت مرد بقال و روغن ریختن طوطی دفتر اول نورانی کتب خانہ پشاورا / ۱۱)
حق تو یہ ہے ، مثلے ہست کہ ( مثل ہے کہ ۔ت )
"الجنس الى الجنس يميل:- بہر دل من بردن صورت انسان داری" ( ہر جنس اپنی جنس کی طرف میلان کرتی ہے ، میرادل لے جانے کے لئے تو نے انسان کی صورت اختیار کی ہے۔ت )
رہا یہ قصہ کہ صوفیائے کرام مثلا حضرت بایزید بسطامی رضی اللہ تعالی عنہ نے جو یہ فرمایا کہ :
"لوائی ارفع من لواء محمد رسول اللہ صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ :- میرا جھنڈا حضور اکرم ( صلی اللہ تعالی علیہ وسلم) کے جھنڈے سے بلند ہوگا ۔ ( ت )
اسے اس کا یعنی زید کا نالائق حرکت کہنا صوفیا ، صافی اور عارف بسطامی رضی اللہ تعالی عنہ کی شان میں سخت گستاخی اور سفلہ پن ہے ۔ نہ اس سے مساوات کی بو آتی ہے ، اور نہ فضیلت ہی استغفر اللہ پائی جاتی ہے بلکہ ان ظاہر بینوں کے لئے جو حضور انور صلی اللہ تعالی علیہ وسلم کو بشر سمجھے ہوئے ہیں ایک تازیانہ ہے ، ان کا یہ کلام ع
"گفتہ او گفتہ اللہ بود ( ان کا کہنا اللہ تعالی کا کہنا ہے۔ت )
کے مصداق ہے ورنہ : ع
چه نسبت خاک رابہ عالم پاک ( خاک کی عالم پاک کے ساتھ کیا نسبت ہو سکتی ہے۔ت )
پس حضور انور ﷺ اور دیگر بزرگوں علیہم التحیۃ والثناء کے کسی قول و فعل پر اُنھیں اپنے مثل بشر سمجھنا ضلالت و بدینی ہی کیونکہ " ہر مرتبہ از وجود حکمے دارد ، گر حفظ مراتب نہ کنی زندیق است ( ہر مرتبہ وجود کے اعتبار سے الگ حکم رکھتا ہے اگر مراتب کے فرق کو سامنے نہیں رکھو گے تو گمراہ و زندیق ہو جاؤگے - ت)
اسی بناء پر شیخ محقق فرماتے ہیں :
"با لجملہ تکلم کردن در حال شریف سید الکائنات علیہ افضل الصلواۃ و اکمل التحیات بقیاس بلکہ بدریافت معرفت خود از دائرہ جنس ادب بیرون ست و حکم تکلم در متشابہات دارد - انہتی کلام عمرو ---» سید کائنات علیہ افضل الصلواۃ و اکمل التحیات کے حال مبارک میں عقل کے ساتھ بلکہ اپنی دریافت کی بنیاد پر گفتگو کرنا جنس ادب سے باہر ہے اور متشابہات میں گفتگو کے حُکم میں ہے عمرو کا کلام ختم ہوا - (ت)
مستفتی عرض کرتا ہے کہ جلد سے جلد اس کہ جواب عنایت فرمایا جائے ، اگر باواپسی ڈاک ہو تو عین احسان و کرم ہے، اللہ تعالیٰ حضور کو جزائے خیر دے۔۔۔فقط۔
- الجواب-
الجواب : مستفتی کو تعجیل اور فقیر بتیس روز سے علیل ، اور مسئلہ ظاہر و بین غیر محتاج دلیل ، لہذا صرف ان اجمالی کلمات پر اقتصار ہوتا ہے ، عمر وکا قول مسلمانوں کا قول ہے اور زید نے وہی کہا جو کافر کہا کرتے تھے : "قَالُوْا مَاۤ اَنْتُمْ اِلَّا بَشَرٌ مِّثْلُنَاۙ:- کافر بولے تم تو نہیں مگر ہم جیسے آدمی"
بلکہ زید مدعی اسلام کا قول ان کافروں کے قول سے بعید تر ہے وہ جو انبیاء علیہم الصلوۃ والسلام کو اپنا سا بشر مانتے تھے اس لئے ان کی رسالت سے منکر تھے کہ : " "مَاۤ اَنْتُمْ اِلَّا بَشَرٌ مِّثْلُنَاۙ-وَ مَاۤ اَنْزَلَ الرَّحْمٰنُ مِنْ شَیْءٍۙ-اِنْ اَنْتُمْ اِلَّا تَكْذِبُوْنَ(۱۵):- تم تو نہیں مگر ہم جیسے آدمی اور رحمٰن نے کچھ نہیں اُتارا تم نرا جھوٹے ہو"
واقعی جب ان خبثاء کے نزدیک وحی نبوت باطل تھی تو انھیں اپنی اسی بشریت کے سوا کیا نظر آتا لیکن ان سے زیادہ دل کے اندھے وہ کہ وحی و نبوت کا اقرار کریں اور پھر انھیں اپنا ہی سا بشر جانیں ، زید کو "قُلْ اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ" سوجھا اور "يُوحَىٰ إِلَيَّ" نہ سوجھا جو غیر متناہی فرق ظاہر کرتا ہے ، زید نے اتناہی ٹکڑا لیا جو کافر لیتے تھے ، انبیاء علیہم الصلوۃ والسلام کی بشریت جبریل علیہ الصلوۃ والسلام کی ملکیت سے اعلی ہے وہ ظاہری صورت میں ظاہر بینوں کی آنکھوں میں بشریت رکھتے ہیں جس سے مقصود خلق کا ان سے انس حاصل کر نا اور ان سے فیض پانا ، ولہذاارشادفرماتا ہے :-
" وَ لَوْ جَعَلْنٰهُ مَلَكًا لَّجَعَلْنٰهُ رَجُلًا وَّ لَلَبَسْنَا عَلَیْهِمْ مَّا یَلْبِسُوْنَ(۹) :- اور اگرہم نبی کو فرشتہ کرتے جب بھی اسے مرد ہی بناتے اور ان پر وہی شبہ رکھتے جس میں اب پڑے ہیں "
ظاہر ہوا کہ انبیاء علیہم السلام کی ظاہری صورت دیکھ کر انھیں اوروں کی مثل سمجھنا ان کی بشریت کو اپنا سا جاننا ظاہر بینوں کور باطنوں کا دھوکا ہے یہ شیطان کے دھوکے میں پڑے ہیں ۔
ہمسری با اولیاء بر داشته,
انبیاء راہمچوں خود پنداشتند؛
( اولیاء کی برابری اخیتار کر نا اپنے آپ کو انبیاء حبیبا تصور کرنا ہے۔ت )
ان کا کھانا پینا سونا یہ افعال بشری اس لئے نہیں کہ وہ ان کے محتاج ہیں حاشا ، "لست کاحدکم اني ابيت عندربي يطمعنی و یسقینی:- میں تمھاری طرح نہیں ہوں میں اپنے رب کے ہاں رات بسر کرتا ہوں وہ مجھے کھلاتا بھی ہے اور پلاتا بھی ہے ۔ ( ت )" ان کے یہ افعال بھی اقامت سنت و تعلیم امت کے لئے تھے کہ ہر بات میں طریقہ محمودہ لوگوں کو عملی طور سے دکھائیں جیسے ان کا سہو ونسیان، حدیث میں ہے : "انی لانسی و لکن انسی لیستن:- بی میں بھولتا نہیں بھلایا جاتا ہوں تاکہ حالت سہو میں امت کو طریقہ سنت معلوم ہو ۔
امام اجل محمد عبدری ابن الحاج مکی قدس سرہ مدخل میں فرماتے ہیں :-
انه صلى الله تعالى عليه وسلم كان لايأتى الاحول البشرية لاجل نفسہ المكرمة بل ذلك منه صلى الله تعالى عليه وسلم على طريق التأنيس البشرية لاجل الاقتداء به صلى الله تعالى عليه وسلم الاترى الى قول عمر رضی الله تعالى عنه اني لاتزوج النساء و مالی عليهن حاجة وقد قال
صلی اللہ تعالی علیہ و سلم حبب الی من دنياكم الطيب والنساء وجعلت قرة عيني في الصلوة فانظر إلى حكمة قولہ صلی اللہ تعالی علیہ وسلم حبب و لم يقل احببت وقال من دنياكم فأضافها اليهم دونه صلى الله تعالى علیہ و سلم فدل على انه صلی اللہ تعالی علیہ و سلم کان حبه خاصا بمولاه عز وجل يدل عليه قوله صلى الله تعالٰی علیہ و سلم و جعلت قرة عينی فی الصلوۃ فكان صلی اللہ تعالی علیہ وسلم بشری الظاہر ملکی الباطن فكان صلی اللہ تعالی علیہ وسلم لا يأتي الى شيئ من احوال البشریۃالاتانیسالامتہ تشریعالھالاانہ محتاج الی شيئ من ذلك كما تقدم وللجهل بهذه الاوصاف الجليلة والخصال الحميدة قال الجاہل المسكين "مال هذا الرسول يأكل الطعام ويمشي في الأسواق " ۔
یعنی رسول اللہ صلی اللہ تعالی علیہ وسلم احوال بشری کھانا پینا سونا جماع اپنے نفس کریم کے لئے نہ فرماتے تھے بلکہ بشر کو انس دلانے کے لئے کہ ان افعال میں حضور کی اقتدا کریں ، کیا نہیں دیکھتا کہ عمر رضی اللہ تعالی عنہ نے فرمایا : میں عورتوں سے نکاح کر تاہوں اور مجھے ان کی کچھ حاجت نہیں ۔ اور رسول اللہ صلی اللہ تعالی علیہ وسلم نے فرمایا : مجھے تمھاری دنیا میں سے خوشبو ، عورتوں کی محبت اور میری آنکھوں کی ٹھنڈک نماز میں رکھی گئی ہے ، یہ نہ فرمایا کہ میں نے انھیں دوست رکھا ، اور فرمایا: تمھاری دنیا میں سے تو اسے اوروں کی طرف اضافت فرمایا نہ کہ اپنے نفس کریم کی طرف ، صلی اللہ تعالی علیہ وسلم ، معلوم ہوا کہ حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم کی محبت اپنے مولی عزوجل کے ساتھ خاص ہے جس پر یہ ارشاد کریم دلالت کرتا ہے کہ میری آنکھوں کی ٹھنڈک نماز میں رکھی گئی ، تو حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم کی ظاہر صورت بشری اور باطن ملکی ہے ، تو حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم یہ افعال بشری محض اپنی امت کو انس دلانے اور ان کے لئے شریعت قائم فرمانے کے واسطے کرتے تھے نہ یہ کہ حضور کو ان میں سے کسی شے کی کچھ حاجت ہو ، جیسا کہ اوپر بیان ہو چکا انھیں اوصاف جلیلہ وفضائل حمیدہ سے جہل کے باعث بیچارے جاہل یعنی کافر نے کہا اس رسول کو کیا ہوا کھانا کھاتا ہے اور بازاروں میں چلتا ہے ۔ "
@
عمرو نے سچ کہا کہ یہ قول حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم نے اپنی طرف سے نہ فرمایا بلکہ اس کے فرمانے پر مامور ہوۓ جس کی حکمت تعلیم تواضع و تانیس امت وسد غلو نصرانیت ہے ، اول دوم ظاہر ، اور سوم یہ کی مسیح علیہ الصلوۃ والسلام کو ان کی امت نے ان فضائل پر خدا اور خدا کا بیٹا کہا پھر فضائل محمدیہ على صاحبها افضل الصلوۃ والتحیۃ کی عظمت شان کا اندازہ کون کر سکتا ہے ، یہاں اس غلو کے سد باب کے لئے تعلیم فرمائی گئی کہ کہو میں تم جیسا بشر ہوں خدا یا خدا کا بیٹا نہیں ۔
ہا "یُوْحٰۤى اِلَیَّ" رسول ہو ، دفع افراط نصرانیت کے لیے پہلا کلمہ تھر اور دفع تفریط ابلیسیت کے لیے دوسرا کلمہ اسی کی نظیر ہے جو دوسری جگہ ارشاد ہوا:-
"قُلْ سُبْحَانَ رَبِّیْ هَلْ كُنْتُ اِلَّا بَشَرًا رَّسُوْلًا۠(۹۳) :-
تم فرماؤ پاکی ہے میرے رب کو میں خدا نہیں میں تو انسان رسول ہوں۔
انھیں دونوں کے دفع کو کلمہ شہادت میں دونوں لفظ کریم جمع فرمائے گئے:-
"اشھد ان محمد ا عبدہ و رسوله"
میں اعلان کرتا ہو کے حضرت محمد صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ اللہ کے بندے اور رسول ہے ۔ (ت)
بندے ہیں خدا نہیں ، رسول ہیں خدا سے جدا نہیں ، شیطنت اس کی کہ دوسرا کلمہ امتیاز اعلی چھوڑ کر پہلے کلمہ تواضع پر اقتصار کرے ، اسی ضلالت کا اثر ہے کہ حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم سے دعوی مساوات کو صرف نالائق حرکت کہا ، نالائق حرکت تو یہ بھی ہے کہ کوئی بلاوجہ زید کو طپانچہ مار دے یعنی اس زید کو جس نے کفر وضلال نہ بکے ہوں ، پھر کہاں یہ اور کہاں وہ دعویٰ مساوات کہ کفر خالص ہے ، اور اس کا اولیاء رضی اللہ تعالی عنہم کی طرف معاذاللہ حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم سے ارفعیت کا ادعا نسبت کرنا محض افتراء اور کج فہمی ہے حاشا کوئی ولی کیسے ہی مرتبہ عظیمہ پر ہو سر کار کے دائرہ غلامی سے باہر قدم نہیں کھ سکتا ، اکابر انبیاء تو دعوی مساوات کر نہیں کر سکتے ، شیخ الانبیاء خلیل کبریا علیہ الصلوۃ والثناء نے شب معراج حضور اقدس صلی اللہ تعالی علیہ وسلم کا خطبہ فضائل سن کر تمام انبیاء ومرسلین علیہم الصلوۃ والتسلیم سے فرمایا : "بھذا فضلكم محمد صلی اللہ تعالی علیہ وسلم:- ان وجوہ سے محمد صلی اللہ تعالی علیہ وسلم تم سب سے افضل ہوۓ ۔" ولی کس منہ سے دعوی ارفعیت کرے گا ، اور جو کرے گا حاشا ولی نہ ہوگا شیطان ہوگا ، حضرت سیدنا بایزید بسطامی اور ان کے امثال و نظائر رضی اللہ تعالی عنہم وقت ورود تجلی خاص شجرہ موسی ہوتے ہیں سید نا موسی کلیم اللہ علیہ الصلوۃ والتسلیم کو درخت میں سے سنائی دیا : " یّٰمُوْسٰۤى اِنِّیْۤ اَنَا اللّٰهُ رَبُّ الْعٰلَمِیْنَۙ(۳۰) " اے موسی ! بیشک میں اللہ ہوں رب سارے جہاں کا ، کیا یہ ہر پیٹر نے کہا تھا حاشا للہ بلکہ واحد قہار نے جس نے
درخت پر تجلی فرمائی اور وہ بات درخت سے سننے میں آئی کیا رب العزت ایک درخت پر تجلی فرما سکتا ہے اور اپنے محبوب بایزید پر نہیں ؟ نہیں نہیں وہ ضرور تجلی ربانی تھی کلام بایزید کی زبان سے سنا جاتا تھا ، جیسے درخت سے سنا گیا اور متکلم اللہ عَزَّ وَجَلَّ تھا اس نے وہاں فرمایا : " یّٰمُوْسٰۤى اِنِّیْۤ اَنَا اللّٰهُ رَبُّ الْعٰلَمِیْنَۙ(۳۰) " ( اے موسی ! میں اللہ ہوں رب سارے جہاں کا۔ت ) اُسی نے یہاں بھی فرمایا : "سبحانی ما اعظم شانی ( میں پاک ہوں اور میری شان بلند ہے۔ت)" اور ثابت ہو تو یہ بھی کہ "لوائی ارفع من لواء محمد صلى الله تعالى عليه وسلم ( میرا جھنڈا محمد صلی اللہ تعالی علیہ وسلم کے جھنڈے سے بلند ہے ۔ ت )" بیشک لواء الٰہی لواء محمدی سے ارفع واعلی ہے ، حضرت مولوی قدس سرہ المعنوی نے مثنوی شریف میں اس مقام کی خوب تفصیل فرمائی ہے اور تسلط جن سے اس کی توضیح کی ہے کہ انسان پر ایک جن مسلط ہو کر اس کی زبان سے کلام کرے اور رب عزوجل اس پر قادر نہیں کہ اپنے بندے پر تجلی فرما کر کلام فرمائے جو اس کی زبان سے سننے میں آئے بلاشبہ اللہ قادر ہے اور معترض کا اعتراض باطل ، اس کا فیصلہ خود حضرت بایزید بسطامی رضی اللہ تعالی عنہ کے زمانہ میں ہو چکا ظاہر بینوں بے خبروں نے ان سے شکایت کی کہ آپ "سبحانی ما اعظم شانی کہا کرتے ہیں" ، فرمایا : حاشا میں نہیں کہتا کہا آپ ضرور کہتے ہیں ہم سب سنتے ہیں فرمایا : جو ایسا کہے واجب القتل ہے میں بخوشی تمھیں اجازت دیتا ہوں جب مجھے ایسا کہتے سنو بے دریغ خنجر مار دو ، وہ سب منجر لے کر منتظر وقت رہے یہاں تک کہ حضرت پر تجلی وارد ہوئی اور وہی سننے میں آیا "سبحانی ما اعظم شانی" مجھے سب عیبوں سے پاکی ہے میری شان کیا ہی بڑی ہے ، وہ لوگ چار طرف سے منجر لے کر دوڑے اور حضرت پر وار کئے جس نے جس جگہ خنجر مارا تھا خود اس کے اسی جگہ لگا اور حضرت پر خط بھی نہ آیا ، جب افاقہ ہوا دیکھا لوگ زخمی پڑے ہیں ، فرمایا : میں نہ کہتا تھا کہ میں نہیں کہتا ہ فرماتاہے جسے فرمانا بجا ، واللہ اعلم
Reference:-
Fatawa Razaviya Shareef ,Jild- 14, Page:- 660 to 667
.................................................................................................................................................................
Olama'a-E-Deoband Ka Nazariya:-
Khalil Ahmed Saharanpuri Deobandi (1346) Likhta Hai:-
Koi Adna Musalmaan Bhi Fakhr-E-Aalam علیہ الصلوۃ والسلام Ke Taqarrub (تقرب)
Wa Sharf-E-Kamaalaat Me Kisi Ko Mumaasil (مماثل)
Aap Ka Nahi Jaanta Albatta Nafs-E-Bashariyat Me Mumaasil (مماثل) Aap Ke Jumla Bani Aadam (بنی آدم) Hai Ke Khud Haq Ta'ala Farmaata Hai :-
قُلۡ اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ
مِّثۡلُکُمۡ
Aur Baad Iske یُوۡحٰۤی
اِلَیَّ
Ki Qaid Se Phir Wahi
Sharf-E-Taqarrub (شرفِ تقرب) Baad Isbaat
Mumaasilat Bashariyat (بعد اثبات مماثلت بشریت)
Farmaaya Pass Agar Kisi Ne Ba-Wajah-E-Bani Aadam Hone Ke Aap Ko Bhai Kaha To
Kya Khilaaf Nass (خلاف نصّ) Ke Keh Diya , Woh To
Khud Nass (نصّ) Ke Muwaafiq Hi Kehta
Hai.
Nezz Khalil Ahmed
Saharanpuri Likhta Hai:-
Laaraib Ikhwat Nafs Bashariyat
(لاریب اخوت نفس بشریت) Me Aur Aulaad-E-Aadam
Hone Me Hai Aur Ismein Masaawaat (مساوات)
Nabs-E-Qura'an (نبص قرآن) Saabit Hai Aur
Kamaalaat-E-Taqarrub Me Na Koi Bhai Kahein Na Misl Jaane.
Reference:- (Baraahin-E-Qaate'aa
, Page:- 3)
Olama'a-E-Deoband Ke Nazariye Par Tabsirah:-
Sheikh Saharanpuri Ke Us Kalaam Ka Haasil Yeh Hai Ke "NAFS-E-BASHARIYAT"
Ek Wasf Zaaid Hota Hai ,Jo NABUWWAT Hai Woh "Haamil-E-Wahee (حامل وحی)" Hote Hai ,
Farishto Ko Dekhte Hai Aur Unka Kalaam Sunte Hai Isliye NABI KI BASHARIYAT
MUMAAASIL (مماثل) AUR MASAAWI (مساوی) NAHI HAI, Aur Agar Yeh Kaha Jaaye Ki NABUWWAT
Se Qata-Nazar (قطع نظر) To NAFS-E-BASHARIYAT Me MASAAWAAT (مساوات)
HAI , To Main Kahunga Ke Is Tarah To Nafs-E-Haiwaanaat (نفس حیوانات) Me Natq (نطق)
Se Qata-Nazr (قطع نظر) Insaan Gadho, Kutto
Aur Khinzeeron Ke Mumaasil (مماثل) Aur Masaawi (مساوی) Hai Aur Aisa Kehna
Insaan Ki Tauheen Hai, Usi Tarah Nafs-E-Bashariyat Me Syyedina Rasoolallah ﷺ Ko Tamaam Insaanon Ke Mumaasil (مماثل) Aur Masaawi (مساوی) Kehna Rasool-E-Kareem
ﷺ Ki Tuheen Hai, Agar Yeh Kaha Jaaye Ke Qur'an
Shareef Me Hai
قُلۡ اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ
مِّثۡلُکُمۡ
(Surah
Kahaf, Aayat -110)
To Iske 2 Jawaab Hai , 1 Jawaab Yeh Hai Ke Qur'an Shareef Me
Hai :-
وَ مَا مِنْ دَآبَّةٍ فِی الْاَرْضِ وَ
لَا طٰٓىٕرٍ یَّطِیْرُ بِجَنَاحَیْهِ اِلَّاۤ اُمَمٌ اَمْثَالُكُمْؕ
"اور نہیں کوئی زمین میں چلنے والا اور
نہ کوئی پرند کہ اپنے پروں اڑتا ہے مگر تم جیسی اُمّتیں"
"Aur Nahi Koi Zameen Me Chalne Wala Aur Na Koi Parind
Ke Apne Paron Udta Hai Magar Tum Jaisi Ummatein"
(Surah An'aam ,Aayat No- 38)
Ais Aayat Ka Taqaaza Yeh Hai Ke Zameen Aur Fizaa Ke Tamaam
Jaandaar Aur Tamaam Parindey Insaanon Ke Misl Hai To Is Tareeqa Se Koi Shakhs
Yeh Keh Sakta Hai Ke Insaan , Giddh, Cheel ,Aur Bandar Aur Khinzeer Ki Misl Hai
To Kya Yeh Insaan Ki Tauheen Nahi Hai , Lihaza Agar Yeh Kaha Jaaye Ke
Rasoolallah ﷺ Tamam Insaanon Ke
Masaawi (مساوی) Aur Unki Misl Hai To
Yeh Bhi Aapko Tauheen Hai.
Dusra Jawaab Yeh Hai Ki Huzoor صَلَّی
اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ Kis Cheez Me Aam
Insaanon Mi Misl Hai ???
Kisi Wajoodi Wasf (وجودی
وصف) Me Koi Insaan Aap Ki Misl Nahi Hai Balki Aap Ke Saath
Mumaasilat (مماثلت) Admi Wasf (عدمی وصف) Me Hai , Na Hum
Khuda Hai Na Aap Khuda Hai Na Hum Waajib Aur Qadeem Hai Na Aap Waajib Aur
Qadeem Hai Na Hum Mustahiq-E-Ibaadat (مستحق
عبادت) Hai , Na Aap Mustahiq-E-Ibaadat (مستحق
عبادت) Hai Aur Yeh Aayat Isi Ma'ani Par Dalaalat (دلالت) Karti Hai :-
قُلۡ اِنَّمَاۤ اَنَا بَشَرٌ مِّثۡلُکُمۡ یُوۡحٰۤی اِلَیَّ اَنَّمَاۤ اِلٰـہُکُمۡ اِلٰہٌ وَّاحِدٌ ۚ فَمَنۡ کَانَ یَرۡجُوۡا لِقَآءَ رَبِّہٖ فَلۡیَعۡمَلۡ عَمَلًا صَالِحًا وَّ لَا یُشۡرِکۡ بِعِبَادَۃِ رَبِّہٖۤ اَحَدًا
تو فرماؤ ظاہر صورتِ بشری میں تو میں
تم جیسا ہوں مجھے وحی آتی ہے کہ تمہارا معبود ایک ہی معبود ہے تو جسے اپنے رب سے
ملنے کی امید ہو اسے چاہیے کہ نیک کام کرے اور اپنے رب کی بندگی میں کسی کو شریک
نہ کرے۔
To Farmaao Zaahir Surat E Bashri Me'n To Mai'n Tum Jaisa
Hoo'n Mujhe Wahi Aati Hai Ke Tumhaara Ma'bood Ek Hi Ma'bood Hai To Jise Apne
Rab Se Milne Ki Ummeed Ho Use Chaahiye Ke Nek Kaam Kare Aur Apne Rab Ki Bandagi
Me'n Kisi Ko Shareek Na Kare.
(Surah Kahaf- 110)
Is Bahas Ki Mazeed Wazaahat Ke Liye Sharah Sahih Muslim
Shareef ,Jild-5, Page:- 87 To 108 Ka Zarur Muta'ala Farmaaye.
RASOOLALLAH ﷺ KE KHASAAIS KE ZIKR KE BAGHAIR AAP KO SIRF BASHAR KEHNA
JAAIZ NAHI:-
Jis Kisi Mo'azzaz (معزز)
Aur Aham Shakhs Ka Zikr Kiya Jaata Hai To Uss Ke Aam Ausaaf (عام اوصاف) Ka Zikr Nahi Kiya Jaata Balke Uskey Un Khusoosi Ausaaf (خصوصی
اوصاف) Ka Zikr Kiya Jaata Hai Jinki Wajah Se Woh Dusron Se
Mumayyiz-Aur-Mumtaaz (ممّیز اور ممتاز) Hota Hai Maslan Aap
Mulk Ke Sadr Aur Wazeer-E-A'azam Ka Zikr Karein To Yu Nahi Kahenge Ke Yeh
Insaan Aur Bashar Hai Ya Mard Hai Kyunke In Alfaaz Me Aap Ki Koi Khusoosiyat
Nahi Hai , Insaan Aur Bashar Hone Me Musalmaanon Ki Bhi Koi Takhsees (تخصیص) Nahi Hai ,Yeh Ausaaf
(اوصاف) To Momin ,Kaafir,Murtad
Sabmein Mushtark (مشترک) Hai.
Hazrat Syyedina Abu Hurairah رَضِـیْ
اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ Bayaan Karte Hai Ke Rasoolallah ﷺ Qabristaan Me Gaye
Aap Ne Farmaaya :-
"السلام علیکم دار قوم مومنین"
Beshak Hum Tumhaare
Saath Milne Waale Hai ,Main Chaahta Hu Ke
Hum Apne Bhaaiyon Ko Dekhe ! Sahaba Ne Kaha Ya Rasoolallah ﷺ ! Kya Hum Aapke Bhai Nahi Hai , Aap ﷺ
Ne Farmaaya :" انتم اصحابی " Tum Mere
Sahaba Ho Aur Hamaare Bhai Woh Hai Jo Abhi Tak Nahi Aaye.
Al-Hadees
Reference:-
(Sahih Muslim ,Hadees
No:- 249;
Sunan Ibne Maaja, Hadees
No:-4306;
Sunan Abu Dawood,Hadees
No:- 4718;
Musnad Ahmed ,Jild-3
, Page- 119)
Rasoolallah ﷺ
Ne Farmaaya Hamaare Bhai Woh Hai Jo Abhi Tak Nahi Aaye , Isse Aapki Muraad
Deeni Bhai The Aur Deeni Bhai To Sahaba Bhi The Phir Kya Wajah Hai Ki Jab Sahaba
Ne Kaha Kya Hum Aapke Bhai Nahi Hai To Aapne Farmaaya: Tum Mere As'haab Ho Aur
Hamaare Bhai Woh Hai Jo Abhi Tak Nahi Aaye ,Uski Wajah Yahi Hai Ke Deeni Bhai
Hone Me Sahaba Ka Koi Imtiyaaz (امتیاز)
Aur Unki Koi Khusoosiyat Nahi Thi Kyunke Qayaamat Tak Ke Tamaam Musalmaan Aap
Ke Deeni Bhai Hai, Sahaba Ka Imtiyaaz (امتیاز)
Aur Unki Khusoosiyat Yeh Thi Ke Woh Aapke As'haab Hai, Is Wajah Se Nabi-E-Kareem
ﷺ Ne Sahaba
Ka Is Wasf (وصف) Ke Saath Zikr Karna
Pasand Nahi Kiya Jo Unmein Aur Dusrein Muslamaanon Me Bhi Mushtareek (مشترک) Tha Jis Wasf (وصف) Me Sahaba Ki Koi Khusoosiyat Na Thi.
Syyedina Quazi Ayaaz Al-Maaliki رَضِـیْ
اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(544 Hijri) , Is Hadees Ki Sharah Me Likhte Hai :-
Allama Baaji Ne Kaha Nabi صَلَّی
اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ Ne Sahaba Se Deeni
Bhai Hone Ki Nafi (نفی) Nahi Ki Balke Un Ka
Woh Martaba Zikr Kiya Jo Uspar Zaaid (زائد)
Hai Aur Jo Unkein Saath Mukhtass (مختص)
Hai Aur Jo Baad Me Aane Waale Musalmaanon Ko Haasil Nahi Hai , Isliye Unka Zikr Deeni Ikhwat (دینی اخوت) Ke Saath Kiya , Allama Ibne Abdul Barr Ne
Kaha Tamaam Ahle-Imaan Aap Ke Deeni Bhai Hai Aur Aapke Sahaaba Woh Hai Jo Aap
Ki Sohbat Me Rahein Ho.
Reference:-
(Akmaal-Ul-Muallim Ba-Fawaaid Muslim, Jild-2, Page- 48)
Syyedina Allama Yahya Bin Sharf Nawawi رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(676 Hijri) Aur
Syyedina Allama Abi Al-Maaliki رَضِـیْ
اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(828 Hijri) Aur
Syyedina Allama As-Sanoosi Al-Maaliki رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ
(895 Hijri)
Ne Bhi Yahi Taqreer (تقریر) Zikr Ki Hai.
Reference:-
( Sharah Muslim Lil-Nawawi ,Jild-2, Page- 1194;
Akmaal Akmaal-Ul-Mu'allim , Jild-2,
Page- 49;)
Hazrat Syyedina Abdullah Bin Mas'ood رَضِـیْ اَلـلّٰـهُ تـعَـالـٰى عَـنْـهُ Bayaan Karte Hai Ke
Jab Tum Rasoolallah صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ
وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ Par Salaat (صلٰوت)
Padho To Nihaayat Umdah Tareeqa Se Aap Par Salaat (صلٰوت)
Padho Kyunke Tum Ko Pata Nahi Hai , Ho Sakta Hai Ke Yeh Salaat (صلٰوت) Aap ﷺ Par Pesh Ki Jaaye To Tum Yun Salaat (صلٰوت) Padho :-
"اللہم اجعل صلوتك و رحمتک و برکاتک علی
سید المرسلین و امام المتقین و خاتم النبیین محمد عبدک و رسولك امام الخیر و قائد
الخیر و رسول الرحمة اللہم ابعثه مقاما محمودا يغبطه الاولون والاخرون
"
ترجمہ :-
"Aye Allah ! Apni Salaat (صلٰوت)
Apni Rahmatein Aur Barkatein Unpar Naazil Farma
Jo Rasoolon Ke Sardaar Hai ,Aur Muttaqeen (متقین)
Ke Imaam Hai, Tamaam Nabiyon Ke Aakhir Hai Syyedina Muhammad Jo Tere Bande Aur Rasool
Hai ,Khair Ke Imaam Aur Qaaid Hai, Rasool Rahmat Hai Aye Allah ! Unko Aise
Maqaam-E-Mahmood Par Faaiz Farmaa Jispar Tamaam Awwaleen Aur Aakhireen Rashk
Karein.
Reference:-
(Sunan Ibne Maaja ,Hadees
No:- 906)
In Ahaadees Se Yeh Waazeh Ho Gaya Ke Nabi صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ
Ka Zikr Unke Ausaaf (اوصاف) Ke Saath Karna
Chaahiye Jo Aapke Saath Makhsoos (مخصوص)
Ho , Aur Jinki Wajah Se Aap Dusro Se Mumtaaz Aur Mumayyiz (ممتاز اور ممیّز) Ho
Kyunke Nabi صَلَّی اللّٰہُ تَعَالٰی عَلَیْہِ
وَاٰلِہٖ وَسَلَّمَ Ne To Apne As'haab Ka Zikr Un Ausaaf (اوصاف) Ke Saath Bhi Nahi Kiya (Ya'ani Deeni Bhai) Jinmein Dusrein Musalmaan
Unke Shareek Hai To Phir Aapko Sirf Bashar Kehna Kis Tarah Sahih Hoga ? Jabke Lafz
"Bashar (بشر)" Me To
Musalmaanon Ki Bhi Takhsees (تخصیص) Nahi Kyunke Kaafir, Momin
Aur Munaafiq Sab Bashar (بشر) Hai , Aur Lafz Bashar
(بشر) Me Koi Takhsees (تخصیص) Nahi Is Lafz Me Deeni Bhai Se Bhi Zyadah
Amoom (عموم) Hai , Isliye Agar
Aapko Khwaam-Khwah (خواہ مخواہ) Bashar (بشر) Kehna Hi Hai To Aapko AFZALUL BASHAR Ya SYYEDUL
BASHAR Kaha Jaaye.
NABI-E-KAREEM ﷺ SE YEH KEHLAWAANE KI TAWAJJIYAH (توجیہ) KI MAIN TUMHARI MISL BASHAR HU:-
Qur'an Majeed Me Kahi Yeh Mazkoor (مذکور)
Nahi Hai Ke Allah Ta'ala Ne Aapko Bashar Kaha Ho Na Kisi Hadees Me Yeh Hai Ke
Kisi Sahabi Ne Aapko Sirf Bashar Kaha Ho Aur Surah Kahaf Ki Aayat No 110 Me Bhi
ALLAH TA'ALA NE KHUD AAPKO BASHAR NAHI KAHA BALKE YEH Farmaaya Hai AAP KAHIYE
KE MAIN MAHAZ TUMHARI TARAH BASHAR HU (KHUDA NAHI HU) Iski Wajah Yeh Hai Ke Hazrat
Syyedina Isa'a علیہ الصلوۃ والسلام
Ne Ilm Aur Qudrat Ke Chand Moajjizaat (معجزات) Dikhaaye Maslan Yeh Bataaya Ke Tum Kya Khaa
Kar Aaye Ho Aur Ghar Me Kya Rakh Kar Aaye Ho , Chand Moordey Zindah Kiye Aur
Mitti Se Parindey Banaakar Udaa Diye To Logon Ne Unko Khuda Aur Khuda Ka Beta
Keh Diya Aur Syyedina Rasoolallah ﷺ
Ne To Maa-Kaana-Wamaa-Yakoon (ما کان و ما یکون) Ki Khabrein Di Thi
Aur Aapki Tawajja (توجہ) Se Darakht Me Jaan
Pad Gayi Aur Usnein Aap Ke Paas Aakar Aapki Risaalat Ki Gawaahi Di, Aur Khujoor
Ka Sutoon Aap Ke Firaaq Me Roya Aur Makkah Ke Ek Patthar Ne Kaha "ASSALAAM-O-ALAIKA
YA RASOOLALLAH ﷺ" Aur Goh Aur Hirni Ne Aapka Kalma Padha ,Oont
Ne Aap Se Kalaam Kiya, IS TARAH KE BE-HADD-WA-HISAAB MOAJJIZAAT (معجزات) HAI, ISLIYE YEH KHATRA THA KE FART-E-AQEEDAT (فرت عقیدت) ME AAPKI UMMAT BHI
AAPKO KHUDA YA KHUDA KA BETA NA KEH DE ,ISLIYE ALLAH TA'ALA NE KAHA TUM APNI
ZABAAN SE KHUD KEH DO KE MAIN TO SIRF
TUMHARI MISL BASHAR HU (KHUDA NAHI HU) AUR USKE BAAD FARMAAYA "یُوۡحٰۤی
اِلَیَّ" MERI TARAF WAHEE (وحی) KI JAATI HAI , YA'ANI NAFS BASHARIYAT (نفس بشریت) ME UMOOM (عموم) AUR ISHTIRAAK (اشتراک) HAI LEKIN AAP PAR
ALLAH KI WAHEE (وحی) KI JAATI HAI AAP IS
WASF KE LIHAAZ SE AALAM-E-BASHARIYAT (عالم
بشریت) ME MUMTAAZ AUR MUMAYYIZ (ممتاز
اور ممیز) HAI.
ALLAH RABBUL IZZAT HAMEIN TAMAM FIRQA-E-BAATILA KE MAKR-O-FAREB SE BACHAAYE AUR MASLAK-E-HAQ, MASLAK-E-SAHABA WA RASOOL,MASLAK-E-AHLEBAIT-O-ANSAAR,MASLAK-E-GHAUS-O-KHWAJA-O-RAZA ,MASLAK-E-AALAHAZRAT PAR QAAYEM-O-DAAYEM RAKHE, TAMAM FARAAIZ AUR SUNNAT KO ADA KARNE KI ,ILM-E-DEEN-O-DUNIYA HAASIL KARNE KI , AUR SACHA PAKKA AASHIQ-E-RASOOL BANAAYE.
آمـــــــــــــــــــین بجاہ السَــیّـدِ المُرسَلین صلَّی الله تعالیٰ عَلیْهِ وَاٰلهٖ وَسَلَّم
Taalib-e-Dua :- Mir Mohammad Tausif Raza Qadri Razvi Al-Ayyubi
Comments
Post a Comment